وبلاگ دانش آموزی

وبلاگ درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم

وبلاگ دانش آموزی

وبلاگ درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

نویسندگان

نمونه سوالات درس دوم

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ

شما می توانید د ادامه مطلب نمونه سوالات درس دو مطالعات اجتماعی را مشاهده کنید.

 

سوالات درس 2

1-    حقوق متقابل   چیست؟

حقوقی است که ما در روابطی که با  دیگران برقرار می کنیم دارای   آن حقوق می شویم.

 

2-    چرا حق و  مسئولیت به منزلهٔ دو کفه ترازو هستند که باید تعادل آنها حفظ شود با مثال توضیح دهید.

 برای مثال کودکان حق دارند در خانواده از محبت و مراقبت و خوراک و پوشاک مناسب بهره مند شوند و این امر برای پدر و مادر مسئولیت وتکلیفی ایجاد می کند تا از کودکان مراقبت کنند و تلاش کنند تا وسایل زندگی آنها را مهیا کنند.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از طرف دیگر آنها نیز با این کارها برگردن

فرزندان خود حق می یابند و فرزندان نیز وظیفه و مسئولیت دارند که به والدین خود احترام بگذارند و از آنها اطاعت کنند.

پس همان طور که ما حقوقی داریم، مسئول هم هستیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

3-    مسئولیت یعنی چه ؟ مسئولیت یعنی وظایفی که هر یک از ما به عهده داریم و انتظار

 می رود آنها را انجام دهیم.

وقتی فردی وظایف و تکالیف خود را خوب انجام می دهد می گویند او فرد مسئولی است.

 

 

4-    آیا ممکن است کسی مسئولیتی نداشته باشد ؟

افراد در نقش های مختلف، مسئولیت های مختلف دارند. اگر چه ممکن است بعضی افراد مسئولیت های بیشتر یا مهم تری داشته باشند اما هیچ فردی نیست که مسئولیتی نداشته باشد.

 

5-    من در برابر چه چیز و چه کسانی مسئول هستم؟

من در نزد خداوند مسئول هستم.

من نسبت به خودم مسئول هستم.

من نسبت به دیگران مسئول هستم.

من نسبت به محیط زندگی خود و عالم آفرینش مسئول هستم.

 

6-    شما نسبت به اعضای خانواده چه مسئولیتی دارید؟

-         من در کار های خانه با پدر و مادرم همکاری می کنم

-. وظایف شخصی خودم را بردوش دیگران نمی گذارم.

- از پدر و مادرم اطاعت می کنم و به نصیحت هایشان گوش می دهم؛

چون آنها خوشبختی مرا می خواهند.

-         من به خواهران و برادرانم کمک و از آنها مراقبت می نمایم.

-         می دانم باید به اعضای خانواده ام احترام بگذارم

-          و هرگز نباید با پدر و مادر با تندی و گستاخی صحبت کنم.

-         از هر تصمیم یا کاری که باعث ناراحتی آنها می شود خودداری می کنم.

 

 

7-    شما نسبت به معلمان وهمکلاسی های خود چه مسئولیتی دارید؟

-         مقررات و نظم کلاس و مدرسه را رعایت می کنم.

-         در مدرسه همه تلاش می کنند تا من بیاموزم و پیشرفت کنم

.-  با معلمان و دیگر مسئولان مدرسه با ادب و احترام برخورد می کنم.

-         به توصیه های معلم گوش می کنم و سعی می کنم درس ها را خوب یاد بگیرم

-          و تکالیفم را به موقع انجام دهم. با هم کلاسی هایم مهربان هستم و به آنها کمک می کنم.

-         از اموال عمومی مدرسه که متعلق به همه است محافظت می کنم.

 

8-    شما نسبت به اعضای جامعه  چه مسئولیتی دارید؟

-         در محل زندگی ام طوری رفتار می کنم که همسایگان آزرده نشوند.

-         برای حفظ امنیت با اهالی محل و مسئولان همکاری می کنم.

-         من در برابر خون شهیدانی که برای انقلاب اسلامی و دفاع از میهن جان دادند

مسئول هستم .

-         من وظیفه دارم به همراه هم وطنانم برای پیشرفت و آبادانی کشورم تلاش کنم.

-         وظیفه دارم از وحدت و استقلال میهن دفاع کنم.

-         من علاوه بر کشورم در برابر مسلمانان جهان )امت اسلامی ( مسئول هستم.

 

9-    مسئولیت شما نسبت به محیط زندگی خود چیست؟

-         بهداشت و پاکیزگی را در محیط زندگی ام حفظ کنم؛

-         به محیط زیست آسیب نرسانم

-          نظم طبیعت را برهم نزنم.

  

10-  ما نسبت به خودمان چه مسئولیتی داریم؟

من با خوردن غذای مناسب و پرهیز از غذاها یا مواد مضر، رعایت بهداشت و نظافت، خواب

کافی و ورزش از بدنم مراقبت می کنم

. من از بدن خودم در مقابل موقعیت های خطرناک مثل ترقه بازی، عبور از خیابان و جاده با بی احتیاطی و نظایر آن محافظت می کنم.

من باید تلاش کنم استعدادهای خودم را بشناسم و آنها را شکوفا کنم.

من تلاش می کنم با زبانم دروغ نگویم یا غیبت نکنم. با دست و پایم کار خطا یا گناه انجام ندهم و مراقب اعمال و رفتار خود باشم.

11-  ما نسبت به خداوند که از اعمال و رفتار ما و از آنچه در قلب و فکر ما می گذرد آگاه است چه مسئولیت و وظایفی داریم؟

-         وظیفهٔ من این است که خداوند را عبادت کنم، شکرگزار نعمت هایش باشم

-         از دستورات او که برای سعادت و خوشبختی من است پیروی کنم.

-         از نعمت ها استفاده صحیح می کنم

-         قدر نعمت ها را می دانم و آنها را هدر نمی دهم


منبع:kooshard.blog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۴
کوشا خالوندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی